A- A A+

Uncategorised

Wanneer je je vaker in wilt zetten voor een concreet en gevarieerd lotgenotencontact van Kompas, dan is het Kompas-team echt wat voor jou. Je kunt er je organisatietalent in kwijt, houdt overzicht en motiveert anderen. En je maakt veel leuke dingen mee :) Geef nadat je organisator van de dag bent geweest, bij Kompas aan wat jouw wensen en mogelijkheden zijn. Dat kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.an gaan we samen in gesprek.

Gezellig iets doen samen met lotgenoten, daar staat Kompas voor. Het is één van de mogelijkheden om elkaar te ontmoeten, die door PAS georganiseerd worden. Te denken valt aan een museum of expositie bezoeken, een (puzzel)fietstocht maken, samen naar de film en/of uit eten, een (creatieve) workshop volgen of gaan (strand)zeilen en noem maar op.

Kompas is dus een heel concreet uitje of activiteit en elke keer anders. Alles wat jij leuk vindt om samen met –een wisselend groepje- andere PAS-leden en auti’s uit de regio te ondernemen, kan op het programma komen te staan. Zo is Kompas, na de herstart in het najaar van 2018, naar een informatieve natuurdag geweest en kon je 2 keer deelnemen aan een stadswandeling. Deze activiteiten waren op de eilanden in het Zuid-Westen, maar we willen graag Kompas-uitjes aanbieden door het hele land. Daar hebben we jou voor nodig!

Hoe kan jij bijdragen aan het slagen en uitbreiden van de Kompas-activiteiten?

1- Allereerst door gezellig deel te nemen en anderen uit de doelgroep mee te vragen, hen te wijzen op de uitjes die aangekondigd worden op www.pasnederland.nl >> activiteiten >> ontmoeten >> Kompas.

2- Ook door jouw favoriete uitje door te geven, zodat Kompas weet waar er behoefte (aan) is. Hiervoor mail je naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

3- Je kunt tijdens de activiteit die jij leuk vindt, ook zelf aanspreekpunt zijn, organisator van de dag noemen we dat. Hierbij krijg je volop support vanuit Kompas, worden alle taken duidelijk afgestemd, en zorgt Kompas voor achtergrond zaken vooraf, zoals PR en contact met de deelnemers.

Neem hiervoor ook graag per mail contact op met Kompas.

4- Wanneer je je vaker in wilt zetten voor dergelijk concreet en gevarieerd lotgenotencontact, dan is het Kompas-team echt wat voor jou. Je kunt er je organisatietalent in kwijt, houdt overzicht en motiveert anderen. En je maakt veel leuke dingen mee J Geef nadat je organisator van de dag bent geweest, bij Kompas aan wat jouw wensen en mogelijkheden zijn, dan gaan we samen in gesprek.

Met de contactdagen proberen we zoveel mogelijk autisten te bereiken.
En we merken dat publiciteit daarbij een belanrijk miiddel is.

We zoeken een medewerker die de contactdagen bij zoveel mogelijk organsaties in de autisme-wereld in de regio onder de aandacht wil brengen. We gebruiken daarvoor flyers, maar misschien zijn er ook andere uitingen mogelijk.

Je gaat - in overleg met de gastheren/gastvrouwen - op zoek naar de organisaties in de regio waar een contactdag plaats vindt. Je legt contacten met organisaties die aktief zijn met en rondom autisme, om te zien of en hoe zij de flyers van de contactdag willen ontvangen. Vervolgens zorgt je dat deze organisaties de flyers op tijd krijgen.

Je denkt mee met de coördinatoren van de contactdagen over andere effectieve vormen en kanalen van publiciteit om de contactdagen nog meer onder de aandacht van autisten te krijgen.

Gevraagde vaardigheden:
Communicatieve vaardigheden via de computer en de telefoon
Enige kennis van de autisme - zorg - wereld
topografische kennis van Nederland

Tijdsbesteding:
Het eerste jaar 3 -4 uur per week (opzetten van de (databank van) contacten in de regio's), daarna minder.
Het is een werk dat je in je eigen tijd thuis kunt doen. Dus weet je dat je soms wat minder aan kunt, en soms wat meer, kan dit prima vrijwilligerswerk zijn.

Informatie: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

In de agenda Andere organisaties  op de website willen we zoveel mogelijk activiteiten van ‘voor en door autisten’ opnemen.

Regelmatig krijgen we vragen om plaatsing in de agenda.
Doel is deze agenda dè agenda voor activiteiten rondom autisme te maken.

Na inwerken door de secretaris/webmaster ga je zelfstandig uitnodigingen voor activiteiten, flyers e.d. op onze agenda plaatsen.
De uitnodigingen worden je (via email) aangeleverd.
Over wat wel en wat niet te plaatsen houd je contact met de secretaris /webmaster.

Het is een administratieve functie die je thuis in je eigen tijd kunt uitvoeren.

Verwachten tijdsbesteding: 1-2 uur per week.

Informatie: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Samen met de penningmeester bekijk je welk taken er zijn en welke je daarvan het eerste zou kunnen oppakken. Later raak je bekend met de andere taken, zodat jij en de penningmeester samen de taken goed kunnen verdelen. Op deze manier kan de penningmeester zich concentreren op de bestuurstaken.
Voorbeelden van taken zijn: het verwerken van banktransacties in een spreadsheet, contributiebetalingen verwerken in de ledenadministratie, meehelpen achterstallige (contributie)betalingen binnen te krijgen en uitzoekklusjes, bijvoorbeeld m.b.t. de Belastingdienst of fondsen/subsidies.
Het zou fijn zijn als je in de regio Gouda/Utrecht woont, zodat we makkelijk bij elkaar kunnen komen.

informatie: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Twitter @ PasNederland